Na konkurs wpłynęło 41 prac. Zadanie zaprojektowania tak dużego zespołu szkolnego w warunkach programu nakreślonego Regulaminem konkursu oraz doprecyzowanego wytycznymi i ograniczeniami wynikającymi z MPZP okazało się bardzo trudne.
Sąd konkursowy po wstępnej analizie wszystkich projektów odnotował w dużej ilości prac uchybienia zarówno programowe jak i prawne w odniesieniu do ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Jednocześnie można było zauważyć wiele bardzo interesujących, inspirujących koncepcji znacznie różniących się od siebie. Doceniając bardzo duży nakład pracy autorów, różnorodność i wielki potencjał merytoryczny opracowanych projektów, postanowiono poddać ocenie według regulaminowych kryteriów wszystkie prace .
Tak przyjęta metoda oceny uszanowała ogrom włożonej pracy i gwarantowała wykorzystanie całego potencjału zawartego w pracach konkursowych oraz optymalne rozstrzygnięcie i najlepszą rekomendację wydatkowania środków publicznych . Przyjęto że w ostatecznym rozstrzygnięciu i w rezultacie w przyznawaniu nagród regulaminowych uczestniczyć mogą tylko prace wolne od braków formalnych .
Skutkiem tak przeprowadzonej eliminacji i zestawienia w tej grupie najlepszych pod względem projektowym prac była podjęta po ostatecznej punktacji zgodnie z p. 3. rozdziału XX Regulaminu, decyzja o nieprzyznawaniu 3 nagrody ze względu na znaczącą różnicę pomiędzy dwiema najlepszymi pracami a pozostałą grupą prac .
Jednocześnie dostrzegając wysoki poziom merytoryczny konkursu postanowiono przyznać 4 równorzędne wyróżnienia niepieniężne dla projektów charakteryzujących się nowatorskim podejściem do formy przestrzennej i architektury tak bardzo dużego zespołu edukacyjnego oraz oryginalnymi rozwiązaniami równoważącymi wynikające z tego faktu uciążliwości. W ten sposób Sąd starał się też zwrócić uwagę na szereg nowatorskich rozwiązań , bardzo istotnych z punktu widzenia myślenia o sposobie kształtowania budynku szkoły i przestrzeni wokół szkoły, jak też o systemie powiązań funkcjonalnych, komunikacyjnych oraz formalnych, w kontekście złożoności całego zadania konkursowego.
W ramach innego podziału kwoty przeznaczonej na nagrody postanowiono przeznaczyć na I nagrodę kwotę 50 000 zł i przyznać ją autorom pracy nr 20, na II nagrodę kwotę 40 000 zł i przyznać ją autorom pracy nr 14. Wyróżnienia równorzędne przyznano pracom oznaczonym numerami: 8, 25, 27, 29.
Nagroda I
MPP sp. z o.o. sp.k.
ul. Podwale 61/1, 50-010 Wrocław
Zespół projektowy: Zbigniew Maćków, Juliusza Erdman, Justyna Juszczak, Anna Okoń, Laura Paluch, Magdalena Pierucka, Przemysław Skwarek, Sara Zapotoczna.
(praca oznaczona numerem 202000)
Autorzy pracy otrzymują pierwszą nagrodę za stworzenie charakterystycznego budynku - znaku w przestrzeni osiedla powstającego na okolicznych działkach. Budynek szkoły zdecydowanie wyróżnia się inną formą od zabudowy mieszkaniowej . Główne wejście związane z placem wejściowym i bardzo umiejętnie przesunięte w kierunku południowym usytuowano w centralnej części budynku . Taka decyzja bardzo skutecznie ułatwiła uzyskanie właściwych proporcji pomiędzy grupami pomieszczeń a wewnętrzną komunikacją. W rezultacie rozczłonkowana i do pewnego stopnia swobodna forma rzutu, a jednocześnie - zwartość dwukondygnacyjnej bryły, utworzyły spójną i czytelną całość w rozwiązaniu i układzie funkcji wewnętrznych. Budynek jest również dobrze powiązany z terenem i zewnętrznymi urządzeniami sportowymi oraz placami zabaw, a w konsekwencji zgodnie z intencją miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z pasmowo zaprojektowaną zielenią osiedlową. Rozwiązania komunikacyjne w zakresie zarówno ruchu samochodowego, rowerowego jak i pieszego - bardzo dobre.
Artur Jasiński i Wspólnicy
Biuro Architektoniczne sp. z o.o.
ul. Słonecznikowa 8A/2, 30-213 Kraków
Zespół projektowy :Natalia Bryzek, Kamil Czerw, Artur Jasiński
Katarzyna Leśnodorska, Konrad Łukaszek, Demi Tran, Jan Wąsowicz, Paweł Wieczorek, Katarzyna Zaniewska
ul. Królowej Jadwigi 192 A, 30-212 Kraków
Przemysław Ruchała
BFM Projekt sp. zo.o.
ul. Wielicka 113/LU2, 30-552 Kraków
Jacek Bujas
(praca oznaczona numerem 210105)
Autorzy pracy otrzymują drugą nagrodę za zaprojektowanie swobodnie ukształtowanego, pawilonowego budynku szkoły, w którym proste, ortogonalne rozwiązanie rzutu w czytelny sposób oddzielono od siebie poszczególne bloki funkcjonalne. Budynek spełnia wymagania wynikające z Regulaminu konkursu. W opinii sądu dobrą decyzją było przesunięcie głównego wejścia do szkoły do centrum działki (po zachodniej stronie budynku) co pozwoliło - poza podstawowym podziałem funkcjonalnym na trzy bloki - stworzyć atrakcyjny, obszerny hol główny oraz wydzielić odrębne skrzydło administracyjne w centralnej części założenia. Wątpliwości budzi sposób zaprojektowania części wejściowej przedszkola i sposób dostępu do szafek ubraniowych . Budynek jest dobrze powiązany z terenem i urządzeniami zewnętrznymi. Rozwiązania komunikacyjne w zakresie zarówno ruchu samochodowego, rowerowego jak i pieszego - bardzo dobre.
Dodatkowo Sąd Konkursowy postanowił przyznać cztery równorzędne wyróżnienia dla uczestników konkursu:
Zespół projektowy: Jacek Droszcz, Bazyli Domsta, Katarzyna Langer, Agnieszka Stefanowicz, Marta Mioduszewska, Daniel Stanisz, Joanna Liszka, Joanna Borowska, Weronika Zadrożna,
Miłosz Lewandowski
(praca oznaczona numerem 777211)
za zaprojektowanie złożonej kompozycyjnie, interesującej bryły, która poprzez sposób kształtowania detalu budynku nadała szkole formę wyróżniającego się w osiedlowym otoczeniu kampusu oraz za czytelny układ funkcjonalny z atrakcyjnym centralnym wewnętrznym forum.
(praca oznaczona numerem 111111)
za wyróżniające się wśród pozostałych projektów, odmienne ukształtowanie budynku w kontekście pozostałych projektów i utworzenie charakterystycznego znaku w przestrzeni, z wyjątkowym zespoleniem obiektu z terenami parkowymi oraz utworzeniem rozbudowanej przestrzennie strefy parterowej dla kontaktów i spotkań.
(praca oznaczona numerem 787970)
NM architekci Tomasz Marcinkiewicz ul. Smolna 32/14, 00-375 Warszawa
Zuzanna Szpocińska , Jerzy Grochulski
(praca oznaczona numerem 056382)
za zaprojektowanie budynku szkoły w formie bryły o skromnym, zdecydowanie modernistycznym charakterze, ukształtowanej linearnie. Rozplanowanie funkcji jak i całego rozwiązania przestrzennego podporządkowano tej linearności. Czytelny, miejscami przełamany liniowy układ komunikacji tworzy autonomiczne, a jednocześnie dobrze powiązane ze sobą bloki funkcjonalne.